Hirdetői útmutató: együttműködés harmadik félként működő partnerrel

Bevezetés a Google online hirdetési rendszerébe

A Google rendszerében való hirdetéssel új ügyfeleket érhet el, amikor azok az Ön termékeihez és szolgáltatásaihoz hasonló dolgokat keresnek. A létrehozott kampány típusától függően megválaszthatja, hogy a kattintások, a megjelenítések vagy a konverziók száma alapján kíván-e fizetni.

Miután megkezdődik a hirdetések megjelenítése, teljesítményadatokat bocsátunk rendelkezésre, így az Ön harmadik félként működő partnere megállapíthatja, hogy mi az, ami jól működik, és mi az, ami kevésbé. A Google AdWords és AdWords Express szolgáltatása rendkívül jól követhető és átlátható, ami segít a hirdetési befektetés megtérülésének pontos megállapításában, valamint lehetővé teszi a harmadik félként működő partnerek számára, hogy korrekciók végrehajtásával minél nagyobb megtérülést érjenek el. Az AdWords és az AdWords Express közötti különbségek áttekintése a következő címen található: support.google.com/adwords/express/answer/1689628

A hirdetések nem csak a Google keresőwebhely felületén jeleníthetők meg, hanem a Google partnerwebhelyeinek a hálózatában is (azaz olyan helyeken, ahol esetleg már látta a „Google Hirdetések” feliratot), beleértve a YouTube-ot is. Ez a hálózat más hirdetésformátumok által nyújtott előnyökkel is szolgál, például képes és videohirdetéseket is biztosít.

A Google és a harmadik félként működő partnerek

Meggyőződésünk, hogy a Google-hirdetések segíthetnek sikeresebbé tenni a vállalkozását. Ugyanakkor előfordulhat, hogy Önnek nincs elég ideje vagy erőforrása egy sikeres fiók létrehozásához és folyamatos fenntartásához. Esetleg egyszerűen csak szakértői segítséget szeretne kapni.

Itt jönnek be a képbe a harmadik félként működő partnerek. A harmadik felek számtalan típusba sorolhatók -- a legnagyobb reklámügynökségektől és cégkereső-kiadóktól kezdve egészen az egyszemélyes internetes tanácsadókig. Partnerprogramjainkat azért fejlesztettük ki, hogy segítsünk a megfelelő harmadik félként működő partnerek kiválasztásában. Azok a résztvevő harmadik felek, akik megfelelnek valamelyik partnerprogramunk feltételeinek, megjeleníthetik az adott programhoz tartozó jelvényt a webhelyeiken. A leggyakoribb két jelvény a Google Partner és a Kiemelt partner (kis- és középvállalkozások).

Ha igazolást szeretne arról, hogy egy adott cég tényleg rendelkezik-e a partnerprogramjainkban megszerezhető minősítéssel, kattintson a cég webhelyén található emblémára. Ha a cég rendelkezik minősítéssel, akkor a kattintás után megjelenik a cégnek a Google.com webhelyen található profilja.

Együttműködés harmadik félként működő partnerrel

A harmadik félként működő partnerek sok időt és energiát takaríthatnak meg Önnek és a vállalkozásának. A lehető legjobb eredmény érdekében azt javasoljuk, hogy mindig legyen tájékozott és naprakész a hirdetési kampányaival kapcsolatban, az időigényes munkát pedig bízza a partnerére.

A harmadik félként működő partnerek gyakran díjat számítanak fel a hirdetési költségeken túl. Ne feledje, hogy a partnerek értékes szolgáltatásokat nyújtanak: kezelik a kampányokat, jelentéseket készítenek, megválaszolják a kérdéseket, valamint optimalizálják is a kampányokat. Fontosnak tartjuk, hogy tisztában legyen a hirdetési tevékenység teljes költségével, ideértve a harmadik félként működő partnerek által esetlegesen felszámított díjakat is. Ez az összeg a befektetésarányos megtérülés (ROI) kiszámításában is segíthet.

Íme öt gyors tipp arra, hogy hogyan lehet kellően körültekintő ügyfél:

  1. Válasszon megfontoltan. Amikor kiválasztja a partnert, akivel együtt szeretne működni, olyan cégeket keressen, amelyek webhelyén szerepel a Google Partner vagy a Kiemelt partner (kis- és középvállalkozások) jelvény. A Google Szakértőkereső használatával, illetve az Ön régiójához tartozó Kiemelt partnerek (kis- és középvállalkozások) webhelyen böngészve ellenőrizheti, hogy egy adott cég valóban rendelkezik-e a megfelelő minősítéssel. A választás előtt győződjön meg arról, hogy a partnerrel megkötni kívánt szerződés időtartamával tisztában van, és az megfelel Önnek. Néhány további kritérium, amely segíthet a harmadik félként működő partner helyes kiválasztásában:
    • Dolgozott már ez a harmadik félként működő partner az Ön szakterületén működő vállalkozásokkal?
    • És hasonló költségkerettel vagy célközönséggel bíró vállalkozásokkal?
    • Milyen egyéb szolgáltatásokat nyújt – a Google-hirdetésen túl –, amelyek segíthetik az Ön vállalkozásának a növekedését?
  2. Egyetlen partnert válasszon. Gondolhatja úgy, hogy költségkeretét érdemes több külső fél között megosztania, hogy megtalálja a legjobban teljesítő szereplőt. Ezt ugyan megteheti, mi mégis azt javasoljuk, hogy egyenként tesztelje őket. A keresési eredményoldalakon a Google egy vállalkozástól csak egy hirdetést jelenít meg, ezért több harmadik fél egyszerre történő tesztelése nehézségekbe ütközik.
  3. Tájékozódjon. A hirdetések működésének részletes megismerése hosszú időbe telhet, az alapokat azonban gyorsan el lehet sajátítani. Tekintse át az alábbi, „A hirdetés alapjai” című részt. Ha többet szeretne megtudni, az AdWords Súgót az adwords.google.com/support/aw, az AdWords Express Súgót pedig a support.google.com/adwords/express/ címen találja. Az egyes programok megismerésével megfontoltabb döntéseket hozhat a partnerrel folytatott együttműködés során.
  4. Bízzon a tapasztalatban. Ha olyan céggel működik együtt, amely már sok száz Google hirdetési fiókot kezelt, akkor ez a cég feltehetően jelentős tapasztalattal rendelkezik a Google hirdetési termékeivel kapcsolatban. Ha azt állítják, hogy bizonyos ágazatokban magasabb online hirdetési költségekre lehet számítani, vagy hogy bizonyos kulcsszavak nem előnyösek az Ön vállalkozása számára, akkor valószínűleg tapasztalatból beszélnek.
  5. Végezzen teljesítményértékelést. Hacsak nem kizárólag a márkaépítésre koncentrál, akkor a hirdetési tevékenység során a legfontosabb a befektetésarányos megtérülés (tehát az Önhöz érkező új ügyfelek száma). Ezért minden hónapban szánjon egy kis időt annak a felmérésére, hogy mekkora a befektetés, és az milyen eredményt ad.

Figyelemmel kísérendő tényezők

Úgy gondoljuk, fontos, hogy jó tapasztalatokra tegyen szert a Google-hirdetésekkel kapcsolatban. Ha nem így történt, kérjük, tudassa velünk. Mielőtt hozzánk fordul, próbálja meg megoldani a problémákat a harmadik félként működő partnerével.

Számos harmadik fél érdemelte ki a bizalmunkat azzal, hogy szem előtt tartják a hirdetőik érdekeit. De vannak olyan harmadik felek is, akik nem tesznek így. Íme néhány tevékenység, amelyre érdemes figyelnie. Ha ezek bármelyikét tapasztalja, kérjük, értesítsen minket.

A harmadik félre vonatkozó irányelvek megsértésének jelentése

Úgy gondolja, egy harmadik félként működő partnerünk megsérti ezeket az irányelveket? Figyelmeztessen bennünket: jelentse a harmadik félre vonatkozó irányelvek megsértését.

Bár előfordulhat, hogy nem tudunk személyesen válaszolni a harmadik fél tevékenységével kapcsolatban tett megkeresésére, a megjegyzéseit ki fogjuk vizsgálni, és szükség esetén megtesszük a megfelelő intézkedéseket.

A hirdetés alapjai

Ha kérdése van a Google hirdetési fiókjával kapcsolatban, és segítséget szeretne, az AdWords Súgót az adwords.google.com/support/aw/, míg az AdWords Express Súgót a support.google.com/adwords/express/ címen találja.