Tíz dolog, amelyről meg vagyunk győződve

Ezt a „10 dolgot” akkor írtuk le először, amikor a Google még csupán néhány éves volt. Időről időre átnézzük ezt a listát, hogy változatlanul érvényes-e. Reméljük igen, és reméljük, Ön is így gondolja.

  1. A felhasználó az első, minden más ezután következik.

    A kezdetek óta az a célunk, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt biztosítsuk. Akár egy új böngésző tervezéséről, akár a kezdőlap külsejének átalakításáról van szó, nagyon ügyelünk arra, hogy ezek kizárólag az Ön érdekében történjenek, ne pedig saját belső céljaink vagy elképzeléseink szerint. Kezdőlapunk kezelőfelülete átlátható és egyszerű, az oldalak pedig azonnal betöltődnek. A keresési eredményekben elfoglalt pozíciót soha nem bocsátjuk áruba, a hirdetések pedig nemcsak egyértelműen meg vannak jelölve, hanem releváns tartalmat is kínálnak mindamellett, hogy nem zavarók. Az új eszközök és alkalmazások fejlesztése során arra törekszünk, hogy olyan jól működjenek, hogy el se kelljen gondolkodnia a másfajta tervezésen.

  2. A legjobb, ha egy dolgot csinálunk, de azt tényleg nagyon jól.

    Mi a keresésre összpontosítunk. A világ egyik legnagyobb olyan kutatócsoportja dolgozik nálunk, amely kizárólag a keresési problémák megoldására fókuszál, ezért tudjuk, hogy mit csinálunk jól, és hogyan csinálhatnánk jobban. A fogas kérdések állandó újragondolásával képesek vagyunk összetett problémák megoldására, és egy olyan szolgáltatás folyamatos fejlesztésére, amely máris emberek milliói számára jelent gyors és zökkenőmentes keresési élményt. A keresés fejlesztése iránti elkötelezettségünk segített abban, hogy amit tanultunk, azt alkalmazni is tudjuk olyan termékeinkben, mint a Gmail és a Google Térkép. Azt reméljük, hogy a keresés lehetőségét korábban feltáratlan területeken is meg tudjuk oldani, így segítve az embereket a folyamatosan bővülő ismeretanyag még nagyobb részének elérésében és használatában.

  3. A gyors jobb, mint a lassú.

    Tudjuk, hogy az idő pénz, és ha valamilyen kérdésére választ keres az interneten, azonnal meg szeretné találni. Mi pedig örömmel segítünk ebben. Talán mi vagyunk az egyetlenek a világon, akik elmondhatják: az a célunk, hogy az emberek a lehető leggyorsabban elhagyják webhelyünket. Azzal, hogy eltávolítottunk az oldalakról minden egyes felesleges bitet és bájtot, és hogy növeltük a kiszolgáló környezet hatékonyságát, időről időre megdöntjük saját sebességi rekordjainkat, így egy átlagos keresés a másodperc töredékét veszi igénybe. A sebesség az összes általunk kiadott új termék esetében fontos tényező, legyen szó akár egy mobilalkalmazásról, akár a Google Chrome-ról, amelyet úgy terveztünk, hogy elég gyors legyen a modern internethez. A célunk azonban továbbra is az, hogy még gyorsabb legyen.

  4. Az interneten működik a demokrácia.

    A Google-keresés azért működik, mert arra a több millió személyre támaszkodik, akik linkeket tesznek közzé webhelyeken, és ezzel segítenek megállapítani, hogy mely egyéb webhelyek kínálnak értékes tartalmat. Minden egyes weboldal fontosságát több mint 200 jel alapján, számos módszert használva mérjük fel. Utóbbiak közé tartozik a szabadalmaztatott PageRank™ algoritmusunk is, amely elemzi, hogy mely webhelyeket „szavazták meg” más weboldalak szerte a világon a legjobb információforrásnak. Ahogy az internet egyre bővül, úgy fejlődik ez a megközelítés is, mivel minden új webhely egy újabb információs pont és felhasználható szavazat. Ugyanígy aktívan részt veszünk a nyílt forráskódú szoftverek fejlesztésében is, amelyek esetében a fejlődést sok programozó közös erőfeszítése biztosítja.

  5. Nem csak az asztal mellett ülve lehet szükség információra.

    A világ egyre inkább mobil: az emberek ott és akkor akarnak hozzáférni az információhoz, ahol és amikor szükségük van rá. Új technológiákat fedezünk fel, hogy új mobil megoldásokat tudjunk kínálni, amelyek segítségével az emberek bárhol a Földön elvégezhetik feladataikat a telefonjukon – az e-mailek és naptári események megtekintésétől videók megnézéséig –, nem is említve, hogy hányféle módon lehet elérni a Google-keresést egy telefonon. Azt is reméljük, hogy ingyenes, nyílt forráskódú mobil operációs rendszerünk, az Android nagyobb hajtóerőt biztosít a mobilhasználókat érintő innováció számára. Az Android az internetet formáló nyitottságot a mobileszközök világában is megvalósítja. Az Android nemcsak az ügyfelek számára előnyös, akik így több választási lehetőséghez és új mobilos élményekhez jutnak, hanem a szolgáltatók, gyártók és fejlesztők számára is bevételszerzési lehetőségeket biztosít.

  6. Becsületes úton is lehet pénzt keresni.

    A Google egy vállalkozás. Az általunk generált bevétel abból származik, hogy keresési technológiát kínálunk cégeknek, valamint abból, hogy hirdetéseket jelenítünk meg a saját webhelyünkön és az interneten fellelhető egyéb webhelyeken. Világszerte több százezer hirdető reklámozza a termékeit az AdWords segítségével; az AdSense programunkban részt vevő több százezer megjelenítőnek származik haszna abból, hogy a webhelye tartalma szempontjából releváns hirdetéseket jelenít meg. Annak érdekében, hogy az összes felhasználónknak megfeleljünk (legyenek akár hirdetők, akár nem), meghatároztunk alapvető irányelveket és hirdetési programjainkhoz és módszereinkhez:

    • Nem jelenítünk meg hirdetéseket a keresési eredményoldalon, kivéve akkor, ha relevánsak a megjelenítésük helyére vonatkozóan. Hiszünk abban, hogy a hirdetések is hordozhatnak hasznos információt, de akkor és csak akkor, ha relevánsak a megtalálni kívánt dolog szempontjából – ennélfogva elképzelhető, hogy egyes keresések mellett nem jelennek meg hirdetések.

    • Úgy véljük, hogy a hirdetés anélkül is hatékony lehet, hogy kirívó lenne. Nem fogadunk el előugró ablakban történő hirdetést, amely gátolja, hogy a kért tartalom jelenjen meg. Azt tapasztaltuk, hogy azoknál a hirdetéseknél, amelyek fontosnak tűnnek az azokat olvasó személyek számára, sokkal magasabb az átkattintási arány, mint a véletlenszerűen megjelenő hirdetéseknél. Mind a kis, mind a nagy hirdetők kihasználhatják ennek a jól célzott médiumnak az előnyeit.

    • A Google-on lévő összes hirdetés egyértelműen meg van jelölve mint „szponzorált link”, így nem árt a keresési eredményeink integritásának. Soha nem manipuláljuk a rangsort annak érdekében, hogy partnereink előrébb kerüljenek a keresési eredményekben, és senki sem vásárolhat jobb PageRank mutatót. Felhasználóink bíznak az objektivitásunkban, így soha semmilyen rövidtávú előny sem indokolná ennek a bizalomnak a megszegését.

  7. Mindig van újabb információ.

    Miután több internetes HTML-oldalt indexeltünk, mint bármelyik más keresőszolgáltatás, mérnökeink a kevésbé könnyen elérhető információk felé fordították figyelmüket. Néha pusztán arról volt szó, hogy új adatbázisokat kell integrálni a keresésbe: például hozzá kell adni telefonszámot, címkeresőt és cégjegyzéket. Más erőfeszítéseink némileg nagyobb kreativitást kívántak. Ilyen volt például a hírarchívumok, szabadalmak, akadémiai kiadványok, valamint a több milliárd kép és könyv kereshetővé tétele. A Google fejlesztői emellett tovább keresik a módját, hogy a világon fellelhető összes információt a válaszokat kereső felhasználók rendelkezésére bocsássák.

  8. Az információ iránti igény nem ismer határokat.

    Cégünket Kaliforniában alapítottuk, de a célunk az, hogy az egész világon, minden nyelven könnyen elérhetővé tegyük az információkat. E célból több mint hatvan országban tartunk fenn irodákat, 180-nál is több domainnevet jegyeztünk be, és a találataink több mint felét az Egyesült Államokon kívüli felhasználóknak jelenítjük meg. A Google kezelőfelületének nyelve több mint 130 nyelven elérhető, lehetőséget biztosítunk a felhasználóknak, hogy csak a saját nyelvükön írt tartalmakat jelenítsék meg, valamint az a célunk, hogy a többi alkalmazásunkat és termékünket is a lehető legtöbb nyelven és hozzáférhető formátumban elérhetővé tegyük. Fordítói eszközeink segítségével a felhasználók a világ más részein, általuk nem beszélt nyelveken írt tartalmakba is bepillantást nyerhetnek. Ezen eszközök és az önkéntes fordítók segítségével nagymértékben javítottunk az elérhető szolgáltatásaink minőségén és változatosságán, még a Föld legtávolabbi pontjain is.

  9. A komolysághoz nem kell öltöny.

    A Google arra az ötletre épült, hogy a munkának kihívást kell jelentenie, a kihívásnak pedig szórakoztatónak kell lennie. Hiszünk abban, hogy nagy, kreatív ötletek sokkal könnyebben felmerülnek a megfelelő céges környezetben – és most nem csak a lávalámpákra és a gumilabdákra gondolunk. Általános sikereinkben nagy szerepet kapnak a csapatszintű eredmények és az egyéni teljesítmények felett érzett büszkeség is. Nagyon megbízunk az alkalmazottainkban, akik energikus, szenvedélyes emberek, és akiknek különböző háttere kreatív megközelítést biztosít a munkához, a játékhoz és az élethez egyaránt. Lehet, hogy a légkör egy kicsi lezser, de akár a menzán a sorban, akár a csapatértekezleten, akár az edzőteremben merülnek fel az új ötletek, elképesztő sebességgel jutnak el a megfelelő helyre, hogy a tesztelés után a gyakorlatban is megvalósítsuk őket. Ezek akár az egész világot célzó új projektek kiindulási pontjai is lehetnek.

  10. A „nagyszerű” nem elég.

    Véleményünk szerint nagyszerűnek lenni nem a végpont, hanem a kiindulópont. Olyan célokat tűzünk ki magunk elé, amelyekről tudjuk, hogy most még nem tudjuk elérni, mert azzal is tisztában vagyunk, hogy miközben ezek elérésére törekszünk, messzebbre juthatunk, mint vártuk. Az újítások és ismétlések segítségével azt próbáljuk elérni, hogy a már jól működő dolgokat nem szokatlan módon fejlesszük tovább. Például egyik mérnökünk látta, hogy a keresés jól működik a helyesen írt szavaknál, és elgondolkozott azon, hogyan kezelné az elírásokat. Innen eljutott odáig, hogy létrehozott egy intuitív, még hasznosabb helyesírás-ellenőrzőt.

    Még ha nem is tudjuk pontosan, hogy mit keres, a mi feladatunk az, hogy megtaláljuk a választ az interneten, és nem az Öné. Megpróbáljuk megjósolni a globális felhasználótáborunk által még meg nem fogalmazott igényeket, és új alapokat meghatározó termékekkel és szolgáltatásokkal ötvözzük őket. A Gmail az indulásakor több tárhelyet biztosított, mint bármely más rendelkezésre álló e-mail szolgáltatás. Visszatekintve ez az ajánlat nyilvánvalónak tűnik – de csak azért, mert most már új kívánalmaink vannak az e-mailek tárolásával kapcsolatban. Az ilyen jellegű változások lehetőségét kutatjuk, és folyamatosan keressük azokat a területeket, ahol valami újat tudunk nyújtani. Összességében elmondható, hogy a dolgokkal szemben érzett állandó elégedetlenségünk jelenti a hajtóerőt minden mögött, amit teszünk.

Adatvédelem

Adatvédelmi irányelveink, eszközeink és további információ arról, hogyan is kezeli a Google az adatait.

Egyebek

Biztonság

Biztonsággal kapcsolatos hozzáállásunkról, illetve a biztonsági problémák jelentésének módjáról.

Egyebek

Szoftverekkel kapcsolatos alapelvek

Állásfoglalásunk a csalárd internetes szoftverek ellen.

Egyebek

Kéretlen programokkal kapcsolatos irányelvek

A felhasználóbarát internetes szoftverekre vonatkozó feltételeink.

Egyebek

Ellátási lánc

Elkötelezettségünk a felelős termelés mellett.

Egyebek