Hirdetés

A Google és számos Ön által használt webhely és szolgáltatás a hirdetéseknek köszönhetően használható ingyenesen. Keményen dolgozunk azért, hogy a hirdetések a lehető legnagyobb mértékben biztonságosak, diszkrétek és relevánsak legyenek. Nem jelennek meg például előugró hirdetések a Google-on, és évente több százezer, az irányelveinket megsértő hirdetőnek és megjelenítőnek függesztjük fel a fiókját, például a rosszindulatú programokat tartalmazó, a hamisított termékeket kínáló, valamint a személyes adatokkal visszaélő hirdetések miatt.

Hogyan használja a Google a cookie-kat a hirdetésekhez?

A cookie-k segítségével a hirdetés hatékonyabbá tehető. A cookie-k nélkül a hirdetők nehezebben tudják elérni közönségüket, és nehezebb követniük azt, hogy hány hirdetés jelenik meg, és hogy hányan kattintanak rájuk.

Számos weboldal, például híroldal és blog működik együtt a Google-lal annak érdekében, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg látogatóik számára. A partnereinkkel folytatott együttműködés keretében különféle célokból használhatunk cookie-kat, így például arra, hogy ne jelenjen meg Önnek többször ugyanaz a hirdetés, hogy észlelni tudjuk és megakadályozzuk a kattintásos csalásokat, illetve hogy relevánsabb hirdetéseket (például az Ön által meglátogatott webhelyeken alapuló hirdetéseket) jelenítsünk meg.

Az általunk megjelenített hirdetéseket feljegyezzük naplófájljainkban. Ezek a szervernaplók általában tartalmazzák az internetes kérelmet, az IP-címet, a böngésző típusát, a böngésző nyelvét, a kérelem pontos időpontját, illetve legalább egy cookie-t, amely egyedileg azonosíthatja az Ön böngészőjét. Ezeket az adatokat számos okból tároljuk, amelyek közül a legfontosabb szolgáltatásaink fejlesztése és a rendszer biztonságának megőrzése. A naplóadatokat névtelenítjük az IP-cím egy részének (9 hónap elteltével történő) és a cookie-információk (18 hónap elteltével történő) eltávolításával.

A Google hirdetési cookie-jai

Számos olyan terméket kínálunk, amelyek segítségével partnereink egyszerűbben kezelhetik hirdetéseiket és webhelyeiket; ilyen többek között az AdSense, az AdWords, a Google Analytics és számos DoubleClick-szolgáltatásunk. Amikor ilyen terméket használó oldalt látogat meg – akár a Google, akár valamelyik partnerünk webhelyén –, különböző cookie-k érkezhetnek a böngészőjébe.

Ezek néhány domainről állíthatók be, például a következőkről: google.com, doubleclick.net, invitemedia.com, admeld.com, googlesyndication.com, googleadservices.com. Néhány hirdetési termékünk lehetővé teszi a partnereink számára, hogy a miénkkel együtt egyéb szolgáltatásokat (például a hirdetések mérésére alkalmas és jelentéskészítő szolgáltatásokat) is használjanak, és sokszor ezek a szolgáltatások is küldenek cookie-kat a böngészőjébe. Ezeket a cookie-kat saját domainjükről állítják be.

További részletek a Google és a partnereink által használt cookie-król és használatuk módjáról.

Hogyan szabályozhatja a hirdetési cookie-kat?

A Hirdetésbeállítások segítségével kezelheti azt, hogy milyen Google-hirdetéseket szeretne látni, és ugyanitt tilthatja le az érdeklődésen alapuló hirdetéseket. Még ha le is tiltja az érdeklődésen alapuló hirdetéseket, továbbra is láthat olyanokat, melyeket az Ön IP-címe alapján megállapított tartózkodási helyhez, az Ön által használt böngésző típusához, illetve az adott pillanatban végrehajtott kereséssel kapcsolatos legutóbbi és korábbi keresésekhez igazítunk.

Számos egyéb cég online hirdetésekhez használt cookie-ját is kezelheti az amerikai egyesült államokbeli aboutads.info choices oldal vagy az európai uniós Your Online Choices segítségével.

Végül pedig saját böngészőjében is kezelheti a cookie-kat.

A hirdetésekhez használt egyéb technológiák

A Google hirdetési rendszerei egyéb – például Flash vagy HTML5 – technológiát is használhatnak például hirdetési formátumok megjelenítéséhez. Az IP-címet arra használhatjuk, hogy beazonosítsuk az Ön általános tartózkodási helyét. A hirdetéseket az Ön számítógépével vagy más eszközével kapcsolatos információk alapján jelenítjük meg. Ilyen lehet az eszköz modellje, a böngésző típusa vagy az eszközben található érzékelők, például a gyorsulásmérő.

Tartózkodási hely

A Google hirdetési termékei több helyről kaphatnak információt az Ön tartózkodási helyéről, illetve több dolog alapján következtethetnek arra: Például felhasználhatjuk az Ön IP-címét arra, hogy megállapítsuk hozzávetőleges tartózkodási helyét; vagy mobileszköze által pontos adatokat kaphatunk tartózkodási helyéről. Keresései alapján is következtethetünk tartózkodási helyére, illetve az is lehetséges, hogy az Ön által használt webhelyek vagy alkalmazások küldik el az adatokat az Ön tartózkodási helyével kapcsolatban. A Google a hirdetési termékekben a következő célokra használja az Ön tartózkodási helyével kapcsolatos adatokat: az Önnek megjelenített hirdetések relevanciájának növelésére; a hirdetések teljesítményének mérésére; valamint arra, hogy név nélküli statisztikákkal lássa el a hirdetőket.

Hirdetési azonosítók mobileszközökön

A hirdetések biztosításához az olyan szolgáltatásokban, ahol a cookie-kat alkalmazó technológia nem áll rendelkezésre (például mobilalkalmazásokban), olyan technológiákat használhatunk, amelyek a cookie-khoz hasonló funkciókkal bírnak. Ha kikapcsolná az érdeklődésen alapuló hirdetéseket, kövesse a mobileszközére vonatkozó alábbi utasításokat.

Android

  1. Nyissa meg eszközén a Google Beállítások alkalmazást
  2. Válassza a Hirdetések lehetőséget.

iOS

Az iOS 6 vagy újabb operációs rendszert futtató eszközök az Apple hirdetési azonosítóját (Advertising Identifier) használják. Az azonosító használatával történő hirdetéskövetés-korlátozással kapcsolatban további információt eszköze Beállítások menüjében talál.

Mi határozza meg, hogy milyen hirdetéseket látok a Google-tól?

Számos döntés születik a megjelenített hirdetések meghatározásakor.

A látott hirdetés néha tartózkodási helyen alapul. Az IP-cím általában jól jelzi a hozzávetőleges tartózkodási helyet. A YouTube.com főoldalán például láthat egy olyan hirdetést, amely az Ön országában hamarosan bemutatott mozifilmet reklámozza.

A látott hirdetés néha egy adott oldalkörnyezeten alapul. Ha kertészkedési tanácsokkal kapcsolatos oldalon tartózkodik, akkor kertészeti eszközök hirdetéseit láthatja.

Az oldalon látott hirdetést néha a Google jeleníti meg, de egy másik cég választja ki. Tegyük fel, hogy regisztrált egy újság webhelyén. A neki megadott információk alapján az újság döntheti el, hogy mely hirdetések jelenjenek meg Önnél, és a Google hirdetésmegjelenítési szolgáltatásával megjelenítheti azokat.

Miért látom korábban megtekintett termékek Google-hirdetéseit?

Előfordulhat, hogy korábban megtekintett termékek hirdetéseit látja – ezt hívják remarketingnek. Tegyük fel, hogy felkeresett egy golfütőket áruló webhelyet, ám az első látogatása során nem vásárolt semmit. A webhely tulajdonosa ösztönözheti Önt, hogy térjen vissza, és vegye meg a kinézett terméket. A Google biztosít olyan szolgáltatásokat, amelyekkel a webhelyek üzemeltetői az oldalukat felkereső látogatókra célozhatják hirdetéseiket.

Ehhez a Google vagy beolvassa az Ön böngészőjében már elhelyezett cookie-t, vagy elhelyez egyet ott, amikor Ön ellátogat a golffelszerelést áruló webhelyre (ha a böngésző ezt engedi).

Amikor felkeres egy másik webhelyet, amely a Google szolgáltatásait használja, és amelynek semmi köze a golfhoz, megjelenhet az egyik golfütő hirdetése. Ez azért van, mert a böngészője ugyanazt a cookie-t küldi el a Google-nak. Ezért cserébe mi olyan hirdetést jelenítünk meg Önnek a cookie segítségével, amely a golfütő megvételére ösztönzi.

A golffelszerelést értékesítő webhelyen tett látogatását a Google úgy is felhasználhatja, hogy személyre szabott hirdetéseket mutat Önnek, amikor Ön később golfklubokat keres a Google-on.

A remarketinggel kapcsolatban vannak korlátozásaink is. Megtiltjuk például, hogy a hirdetők bizalmas adatokon (pl. egészségügyi információn vagy vallási meggyőződésen) alapuló remarketingtevékenységet folytassanak.

További információ a Google hirdetéseiről.