Hírek

Bemutató: Michelin Road 5

Régóta vártuk már, és végre Magyarországra is megérkezett – itt a Michelin újdonsága, a Road 5!

Tagadhatatlan, hogy az egyik legnépszerűbb túraabroncs lett a Michelin Pilot Road sorozata, mely 2018-tól egyszerűen Road 5 néven folytatja pályafutását. Hogy mennyire közkedvelt típusról is van szó? Nos, az utóbbi három évben csak a Pilot Road 4-ből másfél millió (!) darabot értékesítettek, így a nemrég megjelent Michelin Road 5 is jó eséllyel indul az egyre színesebb túraabroncs osztályban

Megannyi újdonság a Michelin Road 5-ön

Már első ránézésre is feltűnő, hogy a mintázat kialakításánál a sportos Power RS „állt modellt”, ennek köszönhető a rendkívül mély vízelvezető csatornák megjelenése, melyek kiegészülve a már korábban is használt vízelvezető furatokkal, valamint a megújult XST Evo lamellarendszerrel tökéletes tapadást biztosítanak nedves aszfalton.

Megérkezett a Michelin Road 5, de sajnos a GT változatra 2019-ig várnunk kell

Nincs hiány forradalmi újdonságokból sem: a kívülről hajszálvékonynak látszó lamellák ugyanis – ahogy kopik az abroncs – egyre szélesednek, így biztosítva, hogy az abroncs a csökkenő barázdamélység dacára is megőrizze kiváló vízkiszorítási képességét. A francia mérnökök felmérése szerint a motorosok – a futásteljesítmény mellett – az új és kopott állapotban is elérhető remek tapadást, illetve az ebből fakadó rövid féktávot tartják az egyik legfontosabb erénynek, ezért ilyen tekintetben is sokat fejlesztettek az elődökhöz mérten.

Kiváló tapadás és meggyőzően rövid fékút ötezer kilométer után is – ezt tudja a Michelin újdonsága, a Road 5

Kitartó munkájuk eredményeként a Road 5 több mint ötezer kilométer után is képes olyan rövid féktávra, mint a korábbi tesztgyőztes előd, a Road 4 újonnan. Természetesen a franciák a száraztapadásról sem feledkeztek meg, és a jól bevált 2CT technológiát fejlesztették tovább 2CT+-ra, mégpedig oly módon, hogy a középrészben található kemény keverék – mely az abroncs hosszú futásteljesítményét biztosítja – bekerült a vállrészeken található lágy keverékek alá, így sokkal stabilabbá vált a gumi a gyors kanyarokban és az agresszív kigyorsításoknál. E tulajdonságokat a Michelin az ACT+ technológiával fokozta, mely egy speciális szerkezeti felépítés szabadalmaztatott módja.

A technológia lényege, hogy a karkaszt a peremhuzalok megkerülésével egészen a vállrészekig fordítják vissza, ami dupla oldalfal-merevítést eredményez, így a motor nem veszít a stabilitásából a kanyarokban, és mindvégig kitűnő visszajelzéseket ad.

Emellett feltűnő változás még, hogy megváltozott a mintaárkok elhelyezkedése a futófelületen. A sportosság jegyében kevesebb negatív minta került a vállrészekre, ami megnövekedett tapadást eredményez tempós kanyarokban. Összességében tehát a Road 5 megőrizte elődei remek tulajdonságait, ám sok-sok újdonságot rejt, melyek főként a tempós kanyarokban, illetve részben kopott abronccsal közlekedve nyújtanak többet, élvezetesebbé, egyszersmind biztonságosabbá téve a túrázást.

N. Barbara

Szólj hozzá!
Disqus Comments Loading...

Friss cikkek

Kipróbáltuk: a Continental TrailAttack 3 az ideális túraenduró-gumi?

Köztudott, hogy a nagy túraendurót vásárlók többsége általában aszfalton motorozik, de nem akar lemondani egy…

2 nap |

Legendás márkák és motorok – IV. rész – A Harley-Davidson és a Sportster története

Sorozatunk negyedik részében részletesen bemutatjuk a H-D történetének legérdekesebb mérföldköveit, valamint a cég talán legismertebb…

2 nap |

„Tönkretette a motorozás a telómat: mit tehetek?”

Komoly baj, de szerencsére van megoldás.

2 nap |

Legyőzhetetlenek vagyunk? Ismét elhódítottuk az első helyet a rendőrmotoros Eb-n

Gratulálunk a születésnaposnak a győzelemhez, és hamarosan egy hosszabb interjúban faggatjuk majd Mátét!

3 nap |

Ezért váltottam légzsákos RST ruhára

A szerencsés véletlennek köszönhetően kb. 100 000 forinttal olcsóbban vettem meg az RST Pro-t, mint…

5 nap |