Elért egy újabb mérföldkövet a PUBG, mégsem örülhetnek az alkotók

Csökken a játék népszerűsége PC-n

Elért egy újabb mérföldkövet a PUBG, mégsem örülhetnek az alkotók - PlayerUnknown's Battlegrounds

Van az a városi legendává váló kijelentés, hogy az ember nem érezhet egyszerre örömöt és szomorúságot, mert képtelen rá – márpedig gyanítjuk, hogy a Playerunknown's Battlegrounds fejlesztőgárdájánál most pontosan ez a helyzet. A srácok örülhetnek, mert meglett a harmincmilliomodik (!) eladás PC-re, és szomorkodhatnak, mert úgy tűnik, hogy az egyszerre a programot nyüstölő játékosok száma nem fog újabb rekordot dönteni – egyre kevesebben vannak az aktív játékosok, a hárommilliós álomhatár, ha ilyen ütemben csökken a szoftver népszerűsége, valószínűleg már nem is lesz meg.

A Bloomberg újságírója, Yuju Nakamura szerint ennek az lehet az oka, hogy bár a Bluehole igen hangzatosan kijelenti időnként, hogy százezreket bannolt a játékból csalásért, az egy ekkora felhasználóbázis mellett egyszerűen csak cseppnek tűnik a tengerben. Ezt megerősíthetjük: továbbra is szinte minden második-harmadik meccsen lehet találni minimum gyanúsan viselkedő egyéneket és ezek csak azok, akikbe az ember belefut – félelmetes belegondolni, hogy mennyi furcsaság történik a szervereken, amelyekkel mi nem is találkozunk egy-egy összecsapás során. Az alkotók megígérték, hogy komolyan veszik a problémát és új csalók elleni védelmen dolgoznak, de ebből az ígéreteken kívül még semmit sem láthattunk akcióban, márpedig igyekeznie kellene a stúdiónak, már csak azért is, mert a Fortnite egyre több és több embert elszipkáz. Vannak azonban, akik szerint a népszerűség csökkenés mögött egyszerűen az a tény áll, hogy a játék mobilokra szánt verziója már kipróbálható Kínában, így a felhasználóbázis zöme (amely nemhivatalos források szerint ebből az országból származik) inkább azt nyüstöli.

A Playerunknown's Battlegrounds PC-re már megkapta a maga kvázi végső változatát – erről még tesztet is írtunk – de Xbox One-on is elérhető december óta.

További cikkek a témában

PlayerUnknown's Battlegrounds

Bluehole Studio | 2017. december 12.
  • Platform
  • PC
  • XboxOne
  • PS4
Kommentek