Erőforrás

Három webhelytípus, amellyel jó bevételek érhetők el az AdSense szolgáltatásban

Erőforrás képe
Bevált módszerek

A webhelyével való pénzkeresésről szeretne többet tudni? Ez a három webhelytípus mindig jól teljesít az AdSense szolgáltatásban.

Szeretne többet is megtudni arról, hogyan juthat bevételhez webhelyével a Google AdSense szolgáltatáson keresztül? A legalapvetőbb Google AdSense-tippek arra vonatkoznak, hogy milyen típusú webhelyek hozzák a legnagyobb bevételt a Google AdSense szolgáltatásban. A legegyszerűbb válasz, hogy azok a webhelyek, amelyeken sok tartalom található egy adott témában, és amelyek nagy forgalmat bonyolítanak. Alább részletesebben is bemutatunk három olyan webhelytípust, amelyet érdemes lehet elindítani, ha bevételhez szeretne jutni az AdSense szolgáltatással.

Bármilyen típusú webhelyet is hoz létre, mindig ügyeljen a Google AdSense irányelveinek betartására. Olvassa el figyelmesen, hogy milyen tartalomtípusok nem használhatók a Google AdSense szolgáltatással.

1. Blogoldalak

A néhány oldalból álló, ritkán frissülő webhelyekkel szemben a blogok olyan webhelyek, ahol Ön és mások (akiknek a tartalmaiért az AdSense irányelveinek értelmében szintén Ön a felelős) rendszeresen új tartalmakat tesznek közzé. A tartalmak közzétételének gyakorisága blogonként eltérő: egyes blogokon óránként, míg másokon csak havonta jelenik meg új bejegyzés. Ezt több tényező is befolyásolja, például a közreműködők száma vagy az, hogy a tulajdonosoknak és a szerkesztőknek mennyi idejük van áttekinteni és közzétenni a tartalmakat.

Számos népszerű blog, többek között a Daily Dot is a Google AdSense használatával szerez bevételt a látogatóiból. A Daily Dot esetében a Google Display Tervező havi öt–tízmillió megjelenítést regisztrál. A blog üzemeltetői a webhely különböző részein helyeznek el Google AdSense-szalaghirdetéseket, így többek között a fejlécben, a blogbejegyzések láblécében, valamint az egyes kategóriák legnépszerűbb bejegyzéseit felsoroló listák elemei közé.

Erőforrás beágyazott képe

2. Fórumoldalak

Ha nem szeretne saját tartalmakat előállítani vagy a tartalomkészítők kezelésével foglalkozni, a második legjövedelmezőbb webhelytípus az AdSense rendszerében a fórum. A fórumok olyan helyek, ahol az emberek megvitathatnak bizonyos témákat. A catforum.com például egy olyan webhely, ahol a világ különböző szegleteiben élő macskabarátok beszélgethetnek. A webhely üzemeltetői a Google AdSense segítségével szereznek bevételt.

Nagyon aktív fórumról van szó, ahol a 49 ezernél is több tag már egymilliónál több bejegyzést írt. A webhely tagdíjat nem fizető felhasználói Google AdSense-hirdetéseket látnak a bejelentkezéskor, valamint a fórumtémák megtekintésekor.

Fórumok létrehozásakor is tartalomkészítéssel kell kezdeni, de a hosszú blogbejegyzések írása helyett megvitatható témákat kell felvetni, és olyan embereket kell találni, akik folytatják a beszélgetést ezekben a témákban. Idővel egyre többen érkeznek, hogy az oldal témáiról beszélgessenek, és a látogatók végül elkezdenek rákattintani a témakörökhöz kapcsolódó hirdetésekre. Önnek csak arra kell ügyelnie, hogy megismerje és betartsa az AdSense felhasználók által létrehozott tartalomra vonatkozó speciális irányelveit.

3. Ingyenes online eszközök webhelyei

A fejlesztők számára (vagy azok számára, akik fejlesztőket tudnak alkalmazni) az is jó megoldás lehet az AdSense szolgáltatással való pénzkeresésre, ha létrehoznak egy ingyenes online eszközt kínáló webhelyet. Az ingyenes online eszközök nagyon népszerűvé tudnak válni – főleg akkor, ha megtalálja a megfelelő célközönségüket, amelyet ösztönözni tud arra, hogy javasolják az eszközt saját közösségük más tagjainak is.

Vegyük például a GIFmaker.me oldalt. Ez a webhely egy olyan online eszközt kínál, amellyel a közösségi hálózatokon igen népszerű GIF-ek készíthetők. Az ingyenes GIF készítése közben a látogató számos Google AdSense-hirdetést lát az oldal tetején és az oldalsávokon.

Erőforrás beágyazott képe

Ha az ingyenes online eszközt kínáló webhelye első találatként jelenik meg a célzott kulcsszóra, akkor az eszköz kifejlesztésére fordított összeg könnyedén megtérülhet az AdSense-bevételekből.

Bármilyen webhelyen is használja a Google AdSense szolgáltatást, a webhellyel történő sikeres pénzkeresés kulcsa az alábbi három tanács betartása. Először is ügyeljen rá, hogy a blogja, fóruma vagy ingyenes online eszköze olyan dolog köré épüljön fel, ami érdekli az embereket, és amire rá fognak keresni.

A Google AdWords Kulcsszótervező eszközzel vizsgálhatja meg, hogy a tervezett téma népszerű-e a Google Keresés felhasználóinak a körében. A gif maker kulcsszóval például havonta átlagosan 110 000 keresést futtatnak, amely hozzájárul a webhely SimilarWeb által mért havi több mint egymillió látogatójához. Ügyeljen arra, hogy a megadott kulcsszót a webhely megfelelő pontjain használja. Ebben a Google webmestereknek szóló útmutatójának Segítsen a Google-nak értelmezni az oldalait című részében talál segítséget.

Figyeljen arra is, hogy hasznos dolgokat kell kínálnia a webhelyére érkező látogatóknak. Célja nyilván az, hogy rávegye őket, hogy a hirdetésekre kattintva bevételhez juttassák Önt. Ha azonban nem tesz közzé érdekes vagy hasznos blogbejegyzéseket, nem moderálja a vitákat, illetve nem biztosít valamilyen hasznos eszközt, akkor az emberek nem fogják felkeresni a webhelyét, és végül elveszti azokat a látogatókat, akiknek a hirdetésekre kellene kattintaniuk.

A harmadik fontos dolog, hogy népszerűsítse blogját, fórumát vagy eszközét annak érdekében, hogy webhelyét felkeressék a látogatók, akik a tartalmait megtekintik, beszélgetnek a fórumában, vagy használják az eszközét. Webhelye népszerűsítése segít abban, hogy megosszák a webhelyet a közösségi médiában, valamint hogy értékes visszamutató linkeket szerezzen, amelyek végső soron hozzájárulnak, hogy jó helyezést érjen el a keresőkben. Ehhez ismét a Google webmesteri útmutatójának Segítsen a Google-nak értelmezni az oldalait című fejezetét szeretnénk a figyelmébe ajánlani, ahol többek között arról is olvashat, hogy mi a helyes módja annak, hogy javítsa a webhely keresők rangsorában elért helyezését.