Action Against Hunger

Közel negyven éve mi vagyunk az éhezés elleni globális háború élharcosai majdnem ötven országban. Gyermekek életét mentettük meg, és együtt dolgoztunk a közösségükkel a katasztrófa előtt és után is. Arra ösztönözzük az embereket, hogy lássák el magukat, lássák gyermekeiket egészségben felnőni, és alakítsanak ki virágzó közösségeket. Folyamatosan kutatunk egyre hatékonyabb megoldások után, de tudásunkat és szakértelmünket megosztjuk a világgal. Hosszú távú változásokat igyekszünk elérni. Addig nem adjuk fel, amíg meg nem szűnik az éhezés a világon.

Művelet mérete

Large

Ágazat

Nemzetközi és külügyek

Célok

Hatékonyabb együttműködés

Ossza meg történetüket!

Érje el az adományozókat egyszerűbben

Kapcsolat a támogatókkal

Termék

Google Workspace Nonprofit Szervezeteknek

Google Ad Grants

YouTube Nonprofit program

Fotó készítője

Jana Asenbrennerova

Webhely

https://www.actionagainsthunger.org

A kihívás

Az alultápláltság évente 1 millió gyermek életét követeli1. Ez a válság azonban megelőzhető és kezelhető. Az Action Against Hunger megpróbál időben eljutni ezekhez az alultáplált gyermekekhez, hogy megmenthesse őket. Azonban sajnos nagyon kevés támogatást kapnak marketing-, kommunikációs és informatikai költségeikre. Noha ezeken a területeken is szeretnének befektetni, nem rendelkeznek a szükséges erőforrásokkal programjaik finanszírozásához.

Globális szervezetként a kommunikáció kulcsfontosságú. Az Action Against Hunger nem központosított kommunikációs eszközei azonban nagy kihívást jelentettek. Az egyes csapatok különböző módszereket használtak az egymással való kommunikációra, és minden alkalommal, amikor valaki beszélni akart egy kollégájával, ki kellett derítenie az illető felhasználónevét, majd fel kellett vennie az adott üzenetküldő alkalmazásban.

Az Action Against Hunger életmentő tevékenysége a nap semelyik órájában nem áll le. A szerverek folyamatos üzemben tartásával viszont gondjaik voltak. Ehhez társultak a természeti katasztrófák – mint a Sandy hurrikán New Yorkban – jelentette veszélyek, amelyek megszakíthatták a szerverek áramellátását, azzal fenyegetve őket, hogy mindent elveszítenek.

A Google eszközeinek köszönhetően az Action Against Hunger felül tudott kerekedni ezeken a kihívásokon, és az életek megmentésére tudott összpontosítani.

Történet

Az Action Against Hunger a Community Management of Acute Malnutrition (CMAM, súlyos alultápláltság közösségi kezelése) elnevezésű forradalmi megközelítést alkalmazza az alultápláltság kezelésében. A szülők tápanyagokban gazdag, fehérjében és kalóriában bővelkedő tésztát vihetnek haza gyermeküknek. Ezek az azonnal fogyasztható terápiás ételek (ready-to-use therapeutic food, RUTF) a fehérjeszeletekre hasonlítanak, és nem szükséges előkészíteni vagy hűteni őket. A gyermekek otthoni táplálásával elkerülhetők a hosszú utazások az egészségügyi központokba, így a szülők gondoskodhatnak a többi családtag egészségéről.

Az alultápláltság elleni harcban az Action Against Hunger a Google eszközeit használja. Az Ad Grants és a YouTube révén az Action Against Hunger több pénzt tud gyűjteni a programjaira, és jelentősen növelheti elérését új közönségeknél.

Az Action Against Hunger az Ad Grants szolgáltatást használja a katasztrófák által előidézett vészhelyzetekre szóló cselekvési terve részeként. Ha például éhínséget jelentenek Dél-Szudánból, gyorsan közzétesznek olyan hirdetéseket, amelyek a vonatkozó keresési kifejezéseket célozzák, és arra ösztönzik az embereket, hogy támogassák az életmentő intézkedéseket. Amikor az ebola került a címlapokra, az Action Against Hunger azonnal megcélzott kulcsszavakat az Ad Grants-fiókjában, hogy az emberek kereséseit emberek segítségnyújtására változtassa. A szervezet ezután a Google Analytics adatai alapján hozott döntést arról, hogy hatékonyabbá teszi az adománygyűjtés, továbbá optimalizálja a felhasználók elkötelezettségét. Az Ad Grants szolgáltatásnak köszönhetően éves bevételük közel a duplájára nőtt, és várhatóan idén is ez lesz a helyzet.

A Google Workspace 2013-as bevezetése óta az Action Against Hunger kommunikációs és együttműködési módszerei óriási változáson mentek keresztül. Például a Google Meet lett a kizárólagos üzenetküldő alkalmazás a szervezeten belül, így bárki bárkivel beszélhet a nemzetközi hálózatban. A londoni irodában ülő munkatárs gyorsan egyeztethet New York-i kollégájával akár azonnali üzenetben, akár Google Meet (konferencia-videóhívás) indításával. A Gmail és a Google Drive létfontosságú részeivé váltak a hatékonyság növelésének. Mostanra már a Google Workspace alkotja a szervezet informatikai alapját, így sokkal eredményesebbé válik a globális kommunikáció és együttműködés. Mint kiderült, rendkívül fontos számukra, hogy az egyes dokumentumokból nem létezik többféle verzió, valamint hogy valós időben tudnak együtt dolgozni rajtuk.

„Az elmúlt húsz évben az alultáplált emberek aránya közel a felére esett vissza a világ legelmaradottabb helyein. Ez örömteli. És ez olyan szervezetek támogatásának köszönhető, mint a Google. A Google-lal kötött partneri megállapodásunk révén jelentős előrelépéseket tettünk. Kambodzsában a Google technológiájának használatával valósítjuk meg az elégtelen táplálkozás megszüntetését célzó fenntartható megoldásokat. Az Amerikai Egyesült Államokban a Google Ad Grants és a Google Analytics szolgáltatásokat is használjuk. Ezek az eszközök értékes statisztikákat biztosítanak az online elért eredményeinkkel kapcsolatban.”

Andrea Tamburini, ügyvezető igazgató, Action Against Hunger

Hatás

Az Action Against Hunger tavaly 1,5 millió embert ért el az élelmezési programjaival1. Az elmúlt tíz évben háromszorosára nőtt a súlyos alultápláltság miatt kezelt gyermekek száma1. Az élelmezésbe való befektetés a leginkább költséghatékony és leghatásosabb beavatkozás a világ részéről. Új kutatások szerint egy gyermek étkeztetésébe az első ezer napon befektetett minden 1 dollár átlagosan 16 dolláros hasznot eredményez2. Az étkeztetésbe való befektetés megalapozza a gyermek egészséges, produktív életét, valamint a globálisan fenntartható egészségügyi és fejlődési előrehaladást.

Az Ad Grants 158 000 személyt vonzott a webhelyükre az elmúlt 12 hónapban, és 66 000 USD-nyi adományt tudtak összegyűjteni. Mivel egy alultápláltságban szenvedő gyermek kezelésének költsége 45 USD, így 1466 gyermek kapott esélyt az életre.

Az Action Against Hunger a YouTube webhelyhivatkozásaiból több mint 20 000 USD-t gyűjtött – ezt a Google Analytics „Az e-kereskedelem követése” funkciójával tudták nyomon követni. A Google Nonprofit Szervezeteknek szolgáltatás számos erőforrás-problémán segítette át az Action Against Hunger szervezetet, így végeredményben hozzájárult az életmentő intézkedéseihez.

1. Forrás: https://www.actionagainsthunger.org/impact/nutrition
2. Forrás: https://www.actionagainsthunger.org/sites/default/files/publications/Action-Against-Hunger-2015-Annual-Report-web.pdf

Fedezze fel, hogy miként használta fel a többi szervezet a Google Nonprofit Szervezeteknek programot arra, hogy jelentős hatást érjen el.