Van Gogh Museum

A Van Gogh Múzeum a lehető legtöbb ember számára próbálja elérhetővé tenni Vincent van Gogh életét és munkásságát, valamint korának művészetét, hogy gazdagítsa tudásukat, és inspirálja őket.

Művelet mérete

Medium

Ágazat

Művészet, kultúra és humán tudományok

Célok

A webhelyek hatékonyságának mérése

Adatok megosztása

Az ismertség növelése

Elemek tárolása és rendszerezése a felhőben

Feliratkozók szerzése

Hatékony kommunikáció és együttműködés

Irányítson forgalmat a webhelyére

Növelje a követők számát

Terjessze ki elérését

Vegye fel a kapcsolatot a közönséggel

YouTube-tartalom generálása

Termék

Google Workspace Nonprofit Szervezeteknek

Google Ad Grants

YouTube Nonprofit program

Fotó készítője

Van Gogh Múzeum: Jan Kees Steenman fényképe

Webhely

https://www.vangoghmuseum.com

A kihívás

A Van Gogh Múzeum tíz évvel ezelőtt felvette az első digitálismédia-menedzserét. A digitális kommunikációval foglalkozó osztályon manapság hat fő dolgozik, az osztály célja pedig az, hogy kapcsolatot építsen ki globális közönségével, múzeumi belépőket értékesítsen, felhívja a figyelmet a rendkívüli eseményekre, és megismertesse a világgal Vincent van Gogh életét és művészetét. A nagyobb csapat nagyobb együttműködési hatékonyságot kíván meg, ugyanakkor több erőforrást biztosít nagyobb lehetőségek elvállalására. Erre példa a Mesdag-gyűjtemény hírének terjesztése – ezt a múzeumot Hágában felügyeli a Van Gogh Múzeum. A Mesdag-gyűjtemény kevésbé ismert, mint a Van Gogh Múzeum, ezért még nincs megalapozott hírneve és kialakult követőtábora. Az ismertség és a látogatószám növelése érdekében a digitális részleg a Google eszközeihez fordult.

Történet

Az 1973-ban nyílt, amszterdami Van Gogh Múzeum a lehető legtöbb ember számára megpróbálja hozzáférhetővé tenni Vincent van Gogh életútját és munkásságát, valamint korának művészetét, hogy gazdagítsa tudásukat, és inspirálja őket. Itt található a világ legnagyobb gyűjteménye Van Gogh festményeiből és rajzaiból. A múzeumnak 2016-ban 2,1 millió látogatója volt, ezzel a második leglátogatottabb múzeumnak számított Hollandiában. A Hágában található Mesdag-gyűjtemény, amelyet Hendrik Willem Mesdag és felesége, Sientje Mesdag alapított, mára a Van Gogh Múzeum irányítása alá került. A múzeum (amely egyúttal Hendrik és Sientje Mesdag régi otthona) a Mesdag család gyűjteményét mutatja be, amelyben jórészt a francia barbizoni iskola és a holland hágai iskola festményei találhatók meg.

A múzeum a Google Workspace Nonprofit Szervezeteknek segítségével teszi hatékonnyá az együttműködést a belső folyamatokban és más múzeumokkal egyaránt. A Google Meet szolgáltatást használják, ha a személyes találkozót körülményes megoldani, de egyeztetésre van szükség. Az együttműködés és a fájlok megosztása egyszerűbbé vált a Google Dokumentumok és a Google Drive használatával. Nincs többé szükség zárolt dokumentumokra vagy a Google Dokumentumok helyi verzióira. Mindenki egyszerre nézheti még és szerkesztheti ugyanazt a dokumentumot. A műtárgyak kezelésében a Van Gogh Múzeum pedig főleg a Google Drive-ra hagyatkozik.

Az Ad Grants szolgáltatást nemcsak a Van Gogh Múzeum, hanem a Mesdag-gyűjtemény iránti érdeklődés felkeltésére is használják. Földrajzi célzású szöveges hirdetéseket hoztak létre, ami a Van Gogh Múzeum ismertsége mellett a jegyeladások növekedését is elősegítette. A digitális kommunikációs csapat úgy állította be a Google Analytics szolgáltatást, hogy mérje a hirdetések jegyeladásra gyakorolt közvetlen hatását, így megtudta, hogy az Ad Grants a Van Gogh Múzeum teljes jegyeladásának 15%-ához járult hozzá, webhelyük teljes forgalmának pedig 40%-a a hirdetéseken keresztül érkezett.

„A Google Nonprofit Szervezeteknek lehetővé tette, hogy Vincent van Gogh művészetét minden eddiginél több embernek bemutassuk szerte a világon. A tartalom közzétételére, terjesztésére és reklámozására, valamint az eredmények nyomon követésére szolgáló eszközök mind hozzájárulnak a múzeum küldetéséhez.”

Edith Schreurs, Van Gogh Múzeum

Hatás

Az Ad Grants szolgáltatásnak köszönhetően a Mesdag-gyűjtemény webhelyének forgalma megduplázódott. A Google Ads egészen konkrétan a teljes forgalom 44%-át vonzotta a Mesdag-gyűjtemény webhelyére, és összességében az első számú forgalomforrást jelenti. A Van Gogh Múzeum számára a Google organikus keresése az első számú forgalmi forrás, amely a forgalom 39%-át generálja. A Google Nonprofit Szervezeteknek szolgáltatás használata nagy hatással volt a szervezetünkre és a közösségünkre is.

A múzeum nyitvatartási ideje emellett eltérő minden évszakban, így a digitális feladatokkal foglalkozó osztály a Google Business Profile is naprakészen tartja, hogy az emberek könnyebben meg tudják tervezni látogatásukat. A digitálismédia-csapat rájött arra is, hogy a Google Analytics milyen értéket képvisel, ezért a csapat tagjai naponta ellenőrzik a Google Analytics-fiókjukat, hogy felfedezzék a webhelyükön jelentkező felhasználói viselkedésmintákat, és tudják, honnan érkeznek a felhasználók. A YouTube-csatornán már négyezernél is több feliratkozó van, és a Van Gogh Múzeum olyan eredeti tartalmakat hoz létre, mint a „Meet Vincent” (Ismerd meg Vincentet) című kiemelt videó (amely már 27 156 megtekintéssel rendelkezik) vagy a kiállításokról készült kedvcsinálók, amelyek segítenek teljesíteni a múzeum küldetését: Vincent van Gogh megismertetését a világgal.

Sokan kíváncsiak Vincent van Gogh művészetének és életének különféle aspektusaira. Műveinek látványvilága lenyűgöző, ezért fontos a múzeum számára, hogy minőségi videótartalmakat kínáljon a felhasználóknak Vincent van Gogh-gal kapcsolatban (többek között oktató jellegű, kutatási témákkal foglalkozó és kiállításokat bemutató videókat). Ahogy a videós tartalmak egyre fontosabbak lettek, a digitális kommunikációval foglalkozó csapat jelentős erőforrásokat szánt minőségi videótartalmak előállítására, amelyeket megoszthattak a világ felhasználóival. A múzeum által készített videókon közösen dolgoznak a különböző részlegek (digitális kommunikáció, oktatás és értelmezés, marketing), hogy tökéletes egyensúlyt tudjanak elérni a részletes tartalmak és a hatékony cselekvésre ösztönzés között. A YouTube jelentős keresőmotorrá nőtte ki magát az elmúlt években, ezért a múzeum kiemelt figyelmet fordít a videóknál a keresőoptimalizálásra, egyúttal gondoskodik a videók különböző platformokon, például a múzeum saját webhelyén való beágyazásáról is.

Fedezze fel, hogy miként használta fel a többi szervezet a Google Nonprofit Szervezeteknek programot arra, hogy jelentős hatást érjen el.