Fundación Todo Mejora

A Todo Mejora célja a leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű (LMBT) fiatalság jólétének biztosítása az öngyilkossággal és a homofób zaklatással kapcsolatos megelőző programokon keresztül.

Művelet mérete

Small

Ágazat

Humán szolgáltatások

Célok

Hatékonyabb együttműködés

Kapcsolat a támogatókkal

Termék

Google Workspace Nonprofit Szervezeteknek

Google Ad Grants

YouTube Nonprofit program

Webhely

https://www.todomejora.org

A kihívás

Dél-Amerika országai közül Chilében az egyik legmagasabb a tinédzserkori öngyilkosságok és az erőszakos iskolai cselekmények száma. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) országai közül itt nő második legnagyobb mértékben az öngyilkosságok száma1. Az országos adatok azt mutatják, hogy ha nem változik semmi, négy éven belül egy tinédzser fog véget vetni az életének szinte minden nap2. Az UNICEF, a Társadalomfejlesztési és az Oktatási Minisztériumok, valamint a Todo Mejora kutatásai egyaránt azt jelzik, hogy a szexuális beállítottság, a nemi identitás és a nemi önkifejezés elleni erőszak széles körben elterjedt az otthonokban, az iskolákban és a társadalomban egyaránt3. Gyakran hallani LMBT-fóbiás megjegyzéseket az iskolai alkalmazottaktól, és még ha értesítik is a szülőket, ritkán indítanak eljárást akár a szülők, akár az intézményvezetők4. A Todo Mejora olyan élettér megteremtésén fáradozik, amelyben a gyerekek és a kamaszok érzik, hogy feltétel nélkül megbecsülik és támogatják őket a diszkriminációval, a családjuk elutasításával és a homofób zaklatással szemben.

A biztonságos élettér megvalósításához a Todo Mejora a technológiát vette igénybe, modernizálva az eljárásait. A csapat tudta, hogy az intézményi tudásállomány megalapozása és a korábbi információk (dokumentumok, fényképek, videók, kapcsolattartási adatok stb.) megőrzése érdekében létre kell hozniuk egy információs központot. Ehhez egy egyszerű irattartó szekrénynél többre volt szükségük, ezért a Todo Mejora az együttműködési lehetőségek bővítésének irányába indult, hogy növelje a hatékonyságot és az eredményességet.

Más nonprofit szervezetekhez hasonlóan a Todo Mejora is új módszereket kívánt felhasználni a célközönsége, az információkat és segítséget kereső LMBT gyermekek és kamaszok elérése érdekében. Egyúttal abban is reménykednek, hogy növelni tudják ismertségüket a chilei lakosság körében. Újabb adományozók és önkéntesek bevonásához létfontosságú volt számukra, hogy tágabb közönséget érjenek el – főleg a digitális médiumokon keresztül.

Történet

Az LMBT fiatalok elérése érdekében a Todo Mejora úgy döntött, hogy a Google Ad Grants szolgáltatást veszi igénybe. Remélték, hogy a hirdetés a remény és a támogatottság érzését adja a fiataloknak, egyúttal további források megteremtését is lehetővé teszi. Ha például egy zaklatott lelkiállapotban lévő felhasználó rákeres a Google-on az „öngyilkos gondolatok” kifejezésre, megjelenik a Todo Mejora hirdetése, amely megnyugtathatja, és alternatívát kínál az öngyilkossággal szemben. A szervezet elemezte a következő és hozzájuk hasonló kifejezéseket is: „öngyilkos akarok lenni”, „kit hívjak, ha meg akarom ölni magam?”, „hova vigyem a lányom, aki meg akarta ölni magát?”, „segítség, meg akarok halni”. Noha ez megindító feladat volt, a csapat megtanulta, milyen fontos kapcsolatot teremteni a felhasználókkal, akik támogatást keresnek egy nehéz időszakban.

A Todo Mejora szintén a Google Workspace szolgáltatást vette igénybe működése támogatásához: a felhasználónkénti 30 GB-os tárhelykapacitást és a korlátlan számú felhasználói fiókot kihasználva koordinálja csapatát. A csapattagok a napi munkájukat a Gmail, a Google Drive és a Google Naptár segítségével végzik el.

Mivel felismerték, hogy a vizuális üzenet milyen fontos a fiatalok számára, a Todo Mejora szintén a YouTube-hoz fordult, és olyan személyes vallomásokat osztott meg, amelyek Chile-szerte inspirálhatják a fiatal LMBT közösséget. A csapat cselekvésre ösztönző fedvényt használ a videóinál, hogy teljesíthesse küldetését, és hogy elérje fő céljait, például az adománygyűjtést.

„Az lepett meg minket a leginkább, hogy működött! Sokat segített, hogy láttuk, mikre keresnek rá az emberek a Google.com webhelyen. Például: „öngyilkos akarok lenni”, „kit hívjak, ha meg akarom ölni magam?”, „hova vigyem a lányom, aki meg akarta ölni magát?”, „segítség, meg akarok halni”. Nagyon hasznos, egyúttal fájdalmas élmény volt látni ezeket, de megerősítettek abban, hogy fokoznunk kell erőfeszítéseinket, és létre kell hoznunk Google Ad Grants-hirdetéseket, hogy elérjük azokat, akiknek támogatásra van szükségük.”

Julio C. Dantas, a Todo Mejora alapítója

Hatás

Egyik nap egy 19 éves lány kereste meg a Todo Mejorát a támogatási csatornák egyikén, és azt mondta: „Depressziós voltam, és rákerestem arra a Google-on, hogyan lehet öngyilkosságot elkövetni. Alapítványuk, a Todo Mejora (jelentése: „Jobb lesz”) bukkant fel a keresési eredményekben. Megmosolyogtatott, és emlékeztetett rá, hogy miért érdemes folytatni.” Egyszerű Google-keresés volt, és választhatott volna másik lehetőséget. Ehelyett segítséget talált, és elbeszélgetett az egyik szakemberünkkel valamelyik támogatási csatornán. Aznap, a Google Ad Grants segítségével, megmentettünk egy életet!

Az ilyen biztató üzenetek segítséget nyújtanak az LMBT fiataloknak, hogy túllépjenek a nehéz helyzeteken, és meglássák a remény fényét a jövőben. A Google Nonprofit Szervezeteknek szolgáltatással kötött partneri viszonya kezdete óta a Todo Mejora a számokban is egyértelműen látja a hatást. A csapat 2016-ban 20%-os növekedést tapasztalt a Google Keresésből érkező forgalomban 2015-höz képest. 2015-ben a webhely forgalmának 55%-a érkezett a közösségi médiából, szemben a Google Keresésből érkező 28,6%-kal. 2016-ra megfordult a helyzet: a közösségi médiából érkezett a látogatók 33,12%-a, míg a Google Keresésből a látogatók 49,59%-a.

Az Ad Grants szolgáltatás révén megnövekedett forgalom arra ösztönözte a Todo Mejorát, hogy bővítse a támogatási csatornákat. Ebben az évben a nonprofit szervezet heti kettőről heti hét órára növelte telefonos segélyvonalának elérhetőségét, és azt tervezi, hogy jövőre heti harminc órára bővítse.

A Todo Mejora ma már a napi teendőinek 100%-át a Google Workspace Nonprofit Szervezeteknek szolgáltatással végzi. Minden munkát a Google Drive-on tárolnak, és a csapat rájött, hogy nincs is szükség más szolgáltatásokra vagy termékekre tárolási célból. Ez lehetővé teszi a dokumentumok könnyű kezelését, ráadásul a csapat minden tagja könnyedén elérheti őket. Mindezek sokat segítettek abban, hogy a csapat minden tekintetben bővíteni tudja tevékenységét.

A Todo Mejora a Google Nonprofit Szervezeteknek eszközeivel bővítette és erősítette a szervezetet, így az LMBT fiatalok életének megmentésére tudnak összpontosítani Dél-Amerikában.

1OECD (2016). Low Performing Students: Why They Fall Behind and How To Help Them Succeed. (Rosszul teljesítő diákok: miért csúsznak vissza, és hogyan segíthetünk abban, hogy sikeresek legyenek) PISA. OECD Publishing. Párizs
2 Ministerio de Salud de Chile (2013). Situación Actual del Suicidio Adolescente en Chile, con perspectiva de Género [A kamaszkori öngyilkosságok jelenlegi helyzete Chilében, a gender szempontjából]. Programa Nacional de Salud Integral de Adolescentes y Jóvenes. Chile.
3 Fundación Todo Mejora (2016). Encuesta Nacional de Clima Escolar. Experiencias de Violencia e inseguridad Escolar de Estudiantes Lesbianas, Gays, Bisexuales y Trans [Az ország iskoláinak légkörét felmérő kutatás. Leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű diákok erőszakkal és iskolai félelemmel kapcsolatos tapasztalatai]. Fundación Todo Mejora. Chile.
4Berger, Christian (2015). Bullying homofóbico en Chile: Investigación y Acción [Homofób zaklatás Chilében: vizsgálat és teendők]. Fundación Todo Mejora. Chile.

Fedezze fel, hogy miként használta fel a többi szervezet a Google Nonprofit Szervezeteknek programot arra, hogy jelentős hatást érjen el.