Royal National Lifeboat Institution

Az RNLI (Royal National Lifeboat Institution) nevű jótékonysági szervezet a nyílt tengeren ment életeket. Az RNLI mentőcsónakjainak legénysége és életmentői 1824 óta legalább 140 000 életet mentettek meg a tengeren a jótékonysági adományoknak köszönhetően.

Művelet mérete

Medium

Ágazat

Nyilvános, társadalmi hasznot szolgáló

Célok

Adakozók keresése

Az ismertség növelése

Önkéntesek toborzása és képzése, kapcsolatépítés

Termék

Google Ad Grants

YouTube Nonprofit program

Fotó készítője

Nigel Millard/RNLI

Webhely

https://rnli.org/

A kihívás

Az RNLI átlagosan napi 24 életet ment meg. Tagjai 24 órás ügyeletet látnak el a mentőcsónakos kutató-mentő szolgáltatás terén az Egyesült Királyság és Írország vizein, továbbá szezonális parti mentőszolgálatot is teljesítenek. Az ehhez hasonló műveletek üzemeltetéséhez az RNLI a támogatók adományaira számít – ami azt jelenti, hogy a szervezet megismertetése másokkal alapvető fontosságú.

Történet

Az RNLI a Google eszközeinek segítségével nagyszerű lehetőségeket biztosít a meglévő támogatóknak – ezenkívül új támogatók figyelmét is felkeltheti.

A jótékonysági szervezet több mint 230 mentőcsónak-állomást üzemeltet az Egyesült Királyságban és Írországban – és mindegyik mentőcsónak fel van szerelve kamerával, amely felveszi a teljes mentőakciót. A drámai és valós felvételeket felteszik a YouTube-ra, megmutatva a jelenlegi támogatóknak, hogy mit tettek lehetővé. Akár egy halász szerepel a videóban, akit egy 11-es erősségű vihar dobál a vízen, akár egy reszkető kiskutya, amint ismét megpillantja a gazdit, ez a kiváló, megosztható tartalom a fiatalabb közönségeket is megismerteti a nonprofit szervezet munkájával. Az RNLI YouTube-csatornája átlagosan 75 000 megtekintést gyűjt be havonta, és 10 000 feliratkozója van.

Az RNLI 2005 óta a Google Ads és a Ad Grants szolgáltatásokat is igénybe veszi az új támogatók megszerzéséhez – a megfelelő támogatókat a megfelelő időben megcélozva. Az RNLI tíz évvel később egy jelentős BBC-dokumentumfilmben is szerepelt, és a Ad Grants által kínált funkciók segítették abban, hogy a legtöbbet hozhassa ki ebből a figyelemfelkeltő lehetőségből. A releváns tartalmak és a hatékony célzás révén rekordmennyiségű látogatás és adomány érkezett.

Az RNLI már régóta a Google Analytics segítségével elemzi a forgalmi adatokat és a felhasználói viselkedést. Ezek a statisztikák 2014 óta az első szervezetszintű tartalomstratégia részévé váltak. A szervezetnél nem csak nézegetik a jelentéseket – reagálnak is rájuk. Cselekszenek annak biztosítása érdekében, hogy az online tartalom megfelelő legyen a közönség számára, illetve hogy a webhelyek a szervezet igényeinek megfelelő műveleteket ösztönözzék.

„A Google által biztosított eszközöknek köszönhetően felfedeztünk olyan új módszereket, amelyekkel nagyobb nyilvánosságot biztosíthatunk jótékonysági tevékenységünk és önkénteseink munkája számára.”

Nigel Saxon, e-média menedzser, RNLI

Hatás

A bevételei 92%-át adományokból fedező nonprofit szervezetként az RNLI továbbra is életeket ment meg a tengeren minden nap – és ehhez a Google Nonprofit Szervezeteknek eszközei is hozzájárulnak, melyek növelik az ismertségüket és a befolyt adományokat.

Fedezze fel, hogy miként használta fel a többi szervezet a Google Nonprofit Szervezeteknek programot arra, hogy jelentős hatást érjen el.